هاتف علیمردانی کارگردان سینما در صفحه شخصیاش در اینستاگرام نوشت: دیشب به همت حمید فرخ نژاد در سینما فاین آرت بورلی هیلز به تماشای فیلم «میجر» ساخته احسان عبدی پور نشستم، فیلمی که امسال با بد سلیقگی مدیران جشنواره فجر کنار گذاشته شد که البته با توجه به کیفیت جشنواره امسال عدو شود سبب خیر که فیلم فرصتهایش را در جشنواره های جهانی دنبال کند.
در مجموع «میجر» فیلمی سرپا، جاندار با ریزبینی های ساختار شکنانه ای است که از جنس خود عبدی پور است. او خوب قصه تعریف میکند و به شدت جهان فیلمش را میشناسد، عبدی پور به نظرم به بلوغ فیلمسازیش نزدیک میشود، او با بهره گیری از بازی درخشان فرخ نژاد و بازیهای حیرت انگیز بازیگران محلیاش و البته فیلمبرداری درخشان محمود کلاری توانسته فیلمی خوش رنگ و بو با سوژه ای منحصر به فرد بسازد که هر جا دلش میخواهد بیننده را بخنداند و یا اشکش را در بیاورد.
رابطه فرخ نژاد با صیغه اش فوق العاده است. میخنداند و حرفش را میزند. جنگ خیر و شر از ابتدای فیلم در جریان است و در پیشبرد پیرنگ داستان تاثیر به سزایی دارد، دکوپاژها به شدت رئالیستی است و به باورپذیری فیلم کمک شایانی میکند. رنگ آمیزی و کالر کارکشن محمود کلاری نیز با قصه همخوان است او که به لند اسکیپ ها و پلانهای زیبایش معروف است اینجا نیز مهر خود را میزند اما برای ایجاد حال و هوای ناتورالیستی فیلم کاملا متفاوت عمل میکند، در حرکتهای دوربین یک پن و تیلت اضافی نمیبینم و با وسواس خاصی دوربین خود را در فضای فیلم پنهان میکند و حتی در نمای عمومی ابتدای فیلم هم که کلاری با جسارت از ترکیب تراک و زوم استفاده میکند پلان از ادبیات ساختاری فیلم بیرون نمیزند.
به هر طریق باید به عوامل این فیلم دست مریزاد گفت و منتظر اکرانش ماند تا فیلم جایش را میان مردم باز کند، من مطمئنم هیچ فیلمی خوبی را نمیشود خاک کرد و «میجر» هم راهش را پیدا خواهد کرد اما برای مدیران جشنواره از رونق افتاده فجر که مشخص نیست با چه استدلالی این فیلم را کنار گذاشته اند به شدت متاسفم که حق این فیلم تا ابد بر گردن آنها خواهد ماند. همین.
https://cinemaideal.ir/vdcht6nmd23nz.ft2.html
در مجموع «میجر» فیلمی سرپا، جاندار با ریزبینی های ساختار شکنانه ای است که از جنس خود عبدی پور است. او خوب قصه تعریف میکند و به شدت جهان فیلمش را میشناسد، عبدی پور به نظرم به بلوغ فیلمسازیش نزدیک میشود، او با بهره گیری از بازی درخشان فرخ نژاد و بازیهای حیرت انگیز بازیگران محلیاش و البته فیلمبرداری درخشان محمود کلاری توانسته فیلمی خوش رنگ و بو با سوژه ای منحصر به فرد بسازد که هر جا دلش میخواهد بیننده را بخنداند و یا اشکش را در بیاورد.
رابطه فرخ نژاد با صیغه اش فوق العاده است. میخنداند و حرفش را میزند. جنگ خیر و شر از ابتدای فیلم در جریان است و در پیشبرد پیرنگ داستان تاثیر به سزایی دارد، دکوپاژها به شدت رئالیستی است و به باورپذیری فیلم کمک شایانی میکند. رنگ آمیزی و کالر کارکشن محمود کلاری نیز با قصه همخوان است او که به لند اسکیپ ها و پلانهای زیبایش معروف است اینجا نیز مهر خود را میزند اما برای ایجاد حال و هوای ناتورالیستی فیلم کاملا متفاوت عمل میکند، در حرکتهای دوربین یک پن و تیلت اضافی نمیبینم و با وسواس خاصی دوربین خود را در فضای فیلم پنهان میکند و حتی در نمای عمومی ابتدای فیلم هم که کلاری با جسارت از ترکیب تراک و زوم استفاده میکند پلان از ادبیات ساختاری فیلم بیرون نمیزند.
به هر طریق باید به عوامل این فیلم دست مریزاد گفت و منتظر اکرانش ماند تا فیلم جایش را میان مردم باز کند، من مطمئنم هیچ فیلمی خوبی را نمیشود خاک کرد و «میجر» هم راهش را پیدا خواهد کرد اما برای مدیران جشنواره از رونق افتاده فجر که مشخص نیست با چه استدلالی این فیلم را کنار گذاشته اند به شدت متاسفم که حق این فیلم تا ابد بر گردن آنها خواهد ماند. همین.
https://cinemaideal.ir/vdcht6nmd23nz.ft2.html
cinemaideal.ir/vdcht6nmd23nz.ft2.html