۰
plusresetminus
ستایش منتقدان جهانی از بازی «امیر جدیدی»
امیر جدیدی، بازیگر نقش رحیم در «قهرمان» ساخته اصغر فرهادی است، فیلمی که با توجه نظر منتقدان بین‌المللی با استقبال روبرو شده و به احتمال قوی شب مراسم اختتامیه جشنواره کن برنده جایزه خواهد شد و دست خالی مراسم را ترک نمی‌کنند.
«قهرمان» اولین همکاری امیر جدیدی با اصغر فرهادی است.
منتقد اواردزدیلی، درباره بازی امیر جدیدی او را مدعی جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره می‌خواند و می‌نویسد: جدیدی به عنوان یک قهرمان استوار است که شما می خواهید او را تحسین کنید، به او مشکوک شوید، همدردی کنید و با او ارتباط برقرار می‌کنید. امیر جدیدی مدعی جدی بهترین بازیگر مرد (جشنواره کن) است.
جیمز ماترم در سایت چاینا دیلی در بخشی از نقد خود درباره امیر جدیدی نوشته است: جدیدی دوست داشتنی، در اولین همکاری خود با کارگردان، به عنوان مردی که گرفتار حماقت خودش و کینه‌توزی اطرافیانش شده، بسیار عالی است، فیلم با بهره‌گیری از زندان به عنوان استعاره از وضعیت غیرممکن رحیم، کالبد شکافی جذابی از جامعه ایران ارائه می‌دهد، شما چنان از داستان اغنا می‌شوید که برای اندیشیدن مضامین فراوانی دارید.
آنا اسمیت در ددلاین درباره امیر جدیدی می نویسد: امیر جدیدی در نقش رحیم، مردی دلپذیر اما تا حدودی ناخوشایند که به دلیل کوتاهی در پرداخت بدهی در ایران در زندان به سر می برد، نقش آفرینی جذابی را ارائه می دهد، او که دو روزه مرخصی گرفته، با دوست دخترش (سحر گلدوست) ملاقات می کند که کیف دستی حاوی سکه های طلا پیدا کرده است...
پیتر برادشاو در روزنامه گاردین در بخشی از نقد خود علت موفقیت فیلم را بازی امیر جدیدی می‌داند او توضیح داده:«قهرمان» فیلمی است که به خاطر نقش‌آفرینی هوشمندانه و ظریف امیر جدیدی در نقش رحیم، پدری مجرد به موفقیت دست پیدا می کند.
امیر جدیدی روی فرش قرمز جشنواره تجربه کار با اصغر فرهادی را فوق العاده توصیف کرد و گفت: مهم تر از یادگیری هنر از ایشان، اخلاق و انسانیت را از آقای فرهادی یاد گرفتم. https://cinemaideal.ir/vdcgrw9y4ak9q.pra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما