۰
plusresetminus
اصغر فرهادی: در «قهرمان» به آبروی افراد پرداختم که از دروغ و قضاوت هم مهمتر است
کنفرانس خبری فیلم سینمایی «قهرمان» آخرین ساخته اصغر فرهادی در جشنواره فیلم کن برگزار شد.
.
فرهادی در ابتدای این کنفرانس پیرامون موضوع فیلمش که با شبکه های اجتماعی گره خورده است توضیح داد و گفت: موضوع اصلی فیلم شبکه‌های اجتماعی نیست بلکه مدیا زمینه ای بود تا قصه ام را روایت کنم.
.
کارگردان «قهرمان» همچنین در پاسخ به اینکه این فیلم هم از مضامین قبلی فیلم هایش از جمله قضاوت کردن و نکردن بهره می برد، عنوان کرد: فکر نمی‌کردم برداشت مخاطبان از این فیلم پرداختن به موضوع قضاوت باشد. آنقدر این را درباره فیلم‌هایی که ساخته‌ام، گفته‌اند که درباره قضاوت و دروغ است که وقتی بازهم می‌شنوم، تعجب میکنم، به نظرم من مساله فیلم آبروی افراد است که از دروغ و قضاوت هم مهمتر است زیرا آبرو به معنای تصویر جمعی دیگران از ماست و این نه در فرهنگ ما که در همه جا مهم است.
.
فرهادی درباره تم فیلمش گفت: گرچه در همه فیلم های قبلی من قضاوت وجود داشته ولی اتفاقا در این فیلم کمتر به موضوع قضاوت پرداخته شده است البته در دل روایت قضاوت کردن‌ هم داریم ولی این گونه نیست که قضاوت تنها موضوعی است که اگر حل شود اوضاع بهتر می‌شود.
.
فرهادی در بخش دیگر صحبت هایش به مساله خودکشی اشاره کرد و توضیح داد: این فیلم مخالف با خودکشی است، اگر فیلمساز صادقی باشید و به دنبال حواشی نباشید، فیلم شما مسیر درستی را می‌رود.
.
در ادامه این نشست خبرنگاری از فرهادی درباره مصاحبه وی با ورایتی و موضوع سرکوب گر بودن ایران پرسید که فرهادی گفت: ما درباره موضوعی صحبت کردیم که شاید در اروپا نباشد. مردم خارج از ایران فکر می کنند فضای مجازی در ایران وجود ندارد بنابراین کسی که با من مصاحبه می کرد از وجود فضای مجازی تعجب کرد و گفت شما فضای مجازی دارید؟ من گفتم حتی شاید پررنگ تر از کشورهای غربی باشد و از من پرسید چرا و من گفتم که زیرا فضای بسته ای برای ابراز نظرات وجود دارد.
.
وی افزود: پس مردم برای ابراز نظرات از فضای مجازی استفاده می کنند، در کشوری که می توان اظهارنظر آزادانه کرد قطعا فضای مجازی استفاده کمتری دارد.
.
امیر جدیدی، محسن تنابنده، فرشته صدرعرفایی، سحر گلدوست، احسان گودرزی، مریم شاه‌داعی، علیرضا جهاندیده، صالح کریمایی، فرخ نوربخت، محمد عاقبتی و سارینا فرهادی به همراه جمعی دیگر که اغلب از چهره های جدید هستند بازیگران «قهرمان» هستند.
  https://cinemaideal.ir/vdcbu9b9prhbg.iur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما