میگفت: «آدمها قابل تقسیم به دو گروه هستند؛ آنهایی که به استادیوم فوتبال رفتهاند یا نرفتهاند. در دل جمع اشک ریختهاند یا نریختهاند. خندیدهاند یا نخندیدهاند. فریاد کشیدهاند یا نکشیدهاند...و سرانجام فوتبال را دوست دارند یا ندارند.»
سرشت کنشمند اجرا، سندرمی است که کمتر بازیگری از بدو حضورش مقابل دوربین، با آن در تعامل است. برخی بازیگران، ذاتا از آن بهرهمند هستند و برخی دیگر، به مرور زمان، به شکلی اکتسابی، از مظاهر آن بهرهمند میشوند.
امین تارخ با آن صدا و بیان گیرا از جمله هنرمندانی بود که همیشه در کلامش صراحت داشت؛ چه آن وقت که در مراسم تشییع هنرمندی سخن میگفت یا چه آن زمان که از جایگاه یک فعال صنفی به نقد میپرداخت و حالا پس از نیم قرن فعالیت در عرصه بازیگری با مرگی نابهنگام همکاران و دوستدارانش را در بهت فرو برده است.
اینجا هم بشیرسازان، همچون اکثر خودروسازان محصولات بنجل خود را با ابزار فریبکاری در برنامههای پر زرق و برقی چون «عصر جدید» به مردم قالب میکنند، اما در یک بزنگاه همه چیز فرو میریزد.
او که در کودکی پا به کانون پرورش فکری کودک و نوجوان گذاشته، در دهه شصت کار خود را با کارهای موفقی همچون: شهر موش ها آغاز کرده و به موازات آن در مقام بازیگر در آثار سینمایی هم حضور پیدا کرد.
سعید حسینی
از سال ۹۲ و اولین نمایشهای «عصبانی نیستم» نوید محمدزاده به یکی از جذابیتهای جشنواره فجر تبدیل شد. جشنواره ایی که در آن سال جایزه سیمرغ او را عوض کرد و همین مساله این بازیگر را در در معرض توجه رسانهها قرار داد. محمدزاده یک سال بعد با «ناهید» به جشنواره فجر آمد و دو سال بعد با «...
سعید حسینی
۱۵۰ میلیارد تومان فروش و ۱۵ میلیون مخاطب کارنامه فیلمهای اکران شده جواد عزتی تا امروز است. اغلب بازیگرانی که به این آمار می رسند با بازی در یک ژانر بخصوص توجه مخاطبان را جلب کردهاند و فیلمهای متفاوتشان نتوانسته به موفقیتی برسد. در مقابل بازیگرانی هم داشتهایم که توانستهاند در چند ژانر ...
سعید حسینی: برخی بازیگران، ذاتا کاریزماتیکاند. بازیگرانی که تنها «نقشِ اول» به آنها میاید و حتی نقشهای فرعیِ روی متن را، با کاریزمای منحصر به فرد خود، و با شمایلِ خودساختهشان، در خروجیِ آثار، تبدیل به نقش مهم و محوری میکنند.
برخی بازیگران نیز، شباهتشان با محیط، صفر است. از آن جهت که نه شبیه به شمایلِ گذشته...
سعید حسینی: اپیزود آخر «قصهها»ی رخشان بنیاعتماد، از موثرترین عاشقانههای دههی ۹۰ سینمای ایران است. عاشقانهای امروزی، پُرکشش، دیریافت و بلندپرواز. اثر کارگردانی که در زمان ساخت آن، وارد مرز ۶۰ سالگی زندگیاش شده بود و با این حال، آنچنان دیالوگهای جاندار و پینگپنگیاش را ماهرانه و متناسبِ ...
سعید حسینی: نوید محمدزاده... بازیگری با کاریزمایی جاهطلب، شمایلی پیشرو و سختکوشیِ مدام، و از مهمتر: انتخابِ نقشهای دقیق و سنجیده. بازیگری که هرچند مقابل دوربین، خودآگاه و تکنیکمحور است، اما در همان حال، مرز مابینِ خودآگاه و ناخوادآگاه و تکنیک و غریزهی خود را، آنچنان ماهرانه درآمیخته و بالانس کرده است که همیشه، معجونی از ...
سعید حسینی؛ «قرمز»، پنجمین فیلم سینمایی هدیه تهرانی است. بازیگری که در سال ۷۵، با شمایلی سرد و سنگی، و با غرور و تَبختُری قاجاری، وارد سینمای ایران شد و به سرعت در آن زمان، تبدیل به بزرگترین شمایلِ زنِ مُدرنِ شهریِ سینمای پس از انقلاب گشت. بازیگری که تصویر رسمیِ صداوسیما و سینمای دههی ۶۰ ایران از «زن» را، فروپاشید.
صداوسیما ...
سعید حسینی: احمدرضا احمدی میگوید: «ابراهیم گلستان روزی به من گفت که جذام، فقط جسمی نیست، روحی هم هست. من مردی را دیدم که به مدت ۲۰ سال در کافه فردوسی در گوشهای سرگرم حل کردن جدول بود!».
ابراهیم گلستان در «خشت و آینه» (دهمین اثر تصویریاش به عنوان کارگردان، تهیهکننده، مستندساز) نقش...
علی ملاصالحی
آنچه در نظر اول کاملا مشخص است این است که «قورباغه» از جنس سایر سریالهای معمول شبکه خانگی نیست. تفاوتی که ریشه در دو عنصر بسیار مهم دارد: اولی جایگاه تازهای هست که قورباغه در بازار ایجاد کرده: تا پیش از این سریالهای نمایش خانگی یا کمدیها بودند یا ملودرامهای خانوادگی که صداوسیما و سریالهای ...
یادداشتی از علی ملاصالحی
.
یکی از مشکلات اساسی در محصولات سینمایی و تلویزیونی ایران، بحث ارزشیابی واقعی آثار است. سالهاست که اتهام جهتگیری و سوگیری رسانهها و منتقدان وجود دارد که باعث میشود با وجود تعداد زیادی رسانه، روزنامه، مجله و سایت سینمایی، هنوز نتوان با قدرت و آمار از محبوبیت یک سریال در میان عامه مردم و کیفیت آن صحبت ...