۰
plusresetminus
خشم کری مولیگان از منتقد ورایتی
نقش آفرینی کری مولیگان در «زن جوان خوش آتیه» تحسین منتقدان را برانگیخته است.
اما منتقد ورایتی،دنیس هاروی در نقدی نوشت که او برای ایفای نقش یک «زن شهر آشوب/Femme Fatal» به اندازه کافی زیبا و جذاب نیست.
مولیگان بشدت از این ابراز نظر منتقد ورایتی خشمگین شد . دنیس هاروی این نقد را در واکنش اولیه به فیلم در جشنواره ساندنس نوشته بود.
 منتقد ورایتی می نویسد مارگو رابی که تهیه کننده فیلم است برای نقش زنی انتقامجو انتخاب بهتری بود.
کری مولیگان در نیویورک تایمز به نقدی که علیه او در ورایتی شد، واکنش نشان داد.
او گفت:«مساله لطمه به غرور من نیست...من کاملا می‌توانم ببینم که مارگو رابی(از زیبایی) مانند یک الهه است.»
مولیگان ادامه  داد:«این نقد من را از خشم دیوانه کرد...با خودم گفتم که واقعا؟ برای چنین فیلمی باید همچین مساله روشنی را بیان کنید؟حالا؟ در سال 2020؟باورم نمی‌شد.»
مدیر روزنامه ورایتی سپس از کری مولیگان معذرت خواست و از این نقد ابراز تاسف کرد:«ما  از لحن فاقد عاطفه و اشاراتی که در نقد زن جوان شگفت انگیز شده و نقش آفرینی جسورانه کری مولیگان را کم اهمیت جلوه داده، پوزش می خواهیم.»
آنها حق را به کری مولیگان دادند که از نقد اتفاقا مثبت هاروی خرده گرفته بود.
اما کری مولیگان این موضوع را رها نکرد و در برنامه مصاحبه های فصل جوایز ورایتی که مقابل زندایا نشسته بود، دوباره این موضوع را پیش کشید.
او به زندایا گفت:« من احساس می‌کنم که نقد باید سازنده باشد.»
مولیگان با استدلال ادامه داد:« من فکر می کنم مهم این است که ما هنگام (نویسندگی) به چیزهای درست نگاه کنیم ، و به هنر نگاه کنیم و به نقش  آفرینی و نحوه ساخت یک فیلم نگاه کنیم.من فکر نمی کنم این که ظاهر یک بازیگرچیست یا ترجیح شخصی نویسنده نسبت به کاری که یک بازیگر می تواند انجام بدهد یا شبیه باشد؛چیست باید راهی به نقد پیدا کند ، احساس می شد آن مقاله چنین کاری کرده است."
مولیگان گفت که آن نقد نومیدکننده بود به دلیل تمی که داشت.
نکته جالب آنکه « زن جوان آینده دار» در مورد به چالش کشیدن تصورات و عقاید از پیش تعیین شده در مورد افراد است. https://cinemaideal.ir/vdcgrz9q4ak9x.pra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما