۰
plusresetminus
یادداشتی درباره ناتوردشت

ملودرامی سرشار از تعلیق

ملودرام به عنوان ژانر محبوب سینماگران و نیز مخاطبان سینمای ایران، حضور نسبتا پررنگی در جشنواره فجر امسال دارد.
ملودرامی سرشار از تعلیق
در عین حال آثار یاد شده اغلب از کیفیت خوبی نیز برخوردار بوده و می توان به اکران آن در سال پیش رو امیدوار بود. یکی از شاخص ترین آنها که می تواند در شب اختتامیه هم سیمرغ هایی را به چنگ بیاورد، (ناتوردشت) ساخته محمدرضا خردمندان است که برای اهالی رسانه نیز به نمایش درآمده است.
فیلمی براساس داستان واقعی گم شدن دختربچه ای به نام یسنا در روستایی از توابع استان گلستان که بهار امسال بازتاب رسانه ای فوق العاده ای داشته و عزم جمعی فوق العاده ای را در منطقه برای یافتن یسنا به وجود آورد. 
خردمندان و همکارش بر پایه این قصه، فیلمنامه جذابی را تدارک دیده اند که پایان آن هیچ ربطی به ماجرای واقعی ندارد. با یک شروع خوب و امیدوارکننده و معرفی موجز احمد پیران و آیهان که خیلی زود به نقطه عطف اول می رسد.
نیمه میانی فیلم نیز پروپیمان بوده و داستانک هایی نیز به آن پیوند می خورد. برای نمونه می توان به عشق آیهان به حلما اشاره کرد که تم عشق را پررنگ کرده و در عین حال تنشی هم به آن اضافه می کند. همین طور ماجرای دوست و همکار قدیمی احمد که به شکار غیرقانونی پرنده های گرانقیمت می پردازد.
حسد هم تم فرعی فیلمنامه ناتوردشت به حساب می آید که آیهان نقش مهمی در شکل گیری آن دارد. نقطه عطف دوم هم سروشکل خوبی داشته، شوک فوق العاده ای به قصه داده و زمینه را برای ورود به یک چهارم پایانی فیلم آماده می کند. پرده آخری جذاب و پرهیجان که تماشاگر را سر جای خود میخکوب می کند.
از دیگر نقاط قوت فیلم می توان به کارگردانی هوشمندانه خردمندان و تیم بازیگران یکدست آن اشاره کرد که در راس شان هادی حجازی فر و میرسعید مولویان در نقش های احمد و آیهان قرار دارند.
ناتوردشت که البته نام اش هیچ ارتباطی به رمان سترگ سالینجر ندارد، از آن دسته ملودرام هایی است که در صورت اکران مناسب قابلیت جذب مخاطبان زیادی را دارد.
سالومه  رحمانی موحد https://cinemaideal.ir/vdcf.edjiw6devgiaw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

پربيننده ترين