نظرسنجی مرکز تحقیقات سازمان صداوسیما پیرامون سریالهای سیما در آبان ماه ۱۴۰۰ نشان میدهد ۷۹/۷ درصد مردم بیننده برنامههای سیما بودهاند.
به نقل از روابط عمومی صداوسیما، برنامه «خندوانه» شبکه نسیم با ۳۵/۶ درصد مخاطب در صدر برنامه های تلویزیون در آبان ماه بوده است.
مستند «حیاتوحش» شبکه مستند با ۳۱/۵ درصد بیننده در رتبه دوم علاقهمندیهای مخاطبان قرارگرفته و برنامه «فوتبال برتر» (پخش زنده مسابقات فوتبال کشور) شبکه سه سیما نیز در این نظرسنجی با ۲۶/۸ درصد حائز رتبه سوم شده است.
بر مبنای این آمار و در دسته بندی برنامه های خانوادگی، سیمای خانواده شبکه یک با ۱۱/۹ درصد، به خانه برمیگردیم از شبکه ۵ با ۱۱/۷ درصد، عصر خانواده از شبکه ۲ با ۸/۳ درصد مخاطب به ترتیب پرمخاطبترین برنامه ها با محوریت خانواده و سبک زندگی سیما بودند.
در میان برنامه های صبحگاهی سیما، به ترتیب صبحبهخیر ایران از شبکه یک سیما با ۱۰/۶ درصد مخاطب، سلام صبحبهخیر از شبکه سه سیما با ۸ درصد و صبحی دیگر از شبکه آموزش با ۶ درصد مخاطب، برنامه های پربیننده صبح تلویزیون در آبان ماه بودند.
در میان برنامه های سرگرمی محور تلویزیون، خندوانه شبکه نسیم با ۳۵/۶ درصد مخاطب، حیاتوحش شبکه مستند با ۳۱/۵ درصد، اعجوبه ها شبکه سه سیما با ۱۹/۸ درصد و سیم آخر شبکه سه سیما با ۱۶/۹ درصد پرمخاطب ترین برنامه های این بخش بودند.
برنامه های ورزشی سیما نیز مورد توجه مخاطبان بودهاند. در بخش پخش زنده مسابقات، فوتبال برتر (پخش زنده فوتبال لیگ برتر) با ۲۶/۸ درصد مخاطب و گزارش ورزشی با ۱۶/۴ درصد از شبکه ۳ و در بخش برنامه های ورزشی تولیدی، فوتبال برتر (کارشناسی فوتبال) با ۱۵/۸ درصد از شبکه ۳، برنامه های لذت فوتبال با ۱۵/۶ درصد، فوتبال ۱۲۰ با ۱۵/۴ درصد، ویدئو چک با ۱۲/۵ درصد و شب های فوتبالی با ۱۲/۲ درصد از شبکه ورزش به ترتیب پرمخاطب ترین برنامه های ورزشی سیما بودند.
در میان برنامه های سیاسی و اندیشه محور سیما، برنامه های جهان آرا با ۴/۶ درصد از شبکه افق، تهران۲۰ با ۳/۹ درصد از شبکه تهران، بدون توقف با ۳/۳ درصد از شبکه ۳ و معرفت با ۳/۳ درصد از شبکه چهارم سیما به ترتیب برنامه های پرمخاطب این بخش بودند.
در ماه آبان همچنین برنامه های دکتر سلام با ۱۲/۸ درصد از شبکه آموزش، طبیب با ۱۱/۷ درصد از شبکه ۳، ضربان با ۸/۹ درصد از شبکه سلامت و انارستان با ۸/۸ درصد از شبکه افق برنامه های پرمخاطب حوزه سلامت در ماه آبان شدند.
در بین برنامه های علمی- آموزشی، برنامه های مدرسه تلویزیونی ایران از شبکه آموزش با ۷/۳ درصد مخاطب، چهارسوی علم با ۴/۱ درصد و چرخ با ۱/۱ درصد از شبکه چهار سیما بیشترین بیننده را داشتهاند.
بر اساس این نظرسنجی کلبه عموپورنگ با ۱۹/۲ درصد پرمخاطب ترین برنامه حوزه کودکان و نوجوانان در آبان ماه بود.
همچنین برنامه های سمت خدا با ۱۸/۲ درصد مخاطب، یاد خدا از شبکه قرآن با ۱۱/۴ درصد مخاطب و درسهایی از قرآن از شبکه اول سیما با ۸/۹ درصد مخاطب به ترتیب پرمخاطب ترین برنامه های معارفی تلویزیون در ماه آبان بودند.
گفتنی است در این گزارش ۲۰/۷ درصد از پاسخگویان بیننده تکرار برنامههای سیما از طریق اینترنت (سایتهای آپارات و تلوبیون و...) بوده اند و ۲۲/۸ درصد از پاسخگویان حاشیهها و رویدادهای برنامههای شبکههای سیما را از طریق شبکههای اجتماعی پیگیری میکنند. https://cinemaideal.ir/vdcj.hevfuqeitsfzu.html
cinemaideal.ir/vdcj.hevfuqeitsfzu.html