کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تهیه کننده سریال امام علی(ع)؛

برای فردین و گوگوش مجوز صادر نکردند

13 ارديبهشت 1400 ساعت 20:19


محمد بیک‌زاده، تهیه‌کننده سریال امام‌علی(ع) در مصاحبه‌ای تازه، پرده از ناگفته‌های تولید این سریال برداشته است:
.
♦️فیلمبرداری ما در مدت ۱۹ ماه تمام شد و با احتساب تعطیلی‌ها بود. اگر شما می‌بینید که پنج سال بین آن وقفه می‌افتد به علت اختلافی بود که بعد از پایان فیلمبرداری در سازمان صداوسیما اتفاق افتاد. مدیر سازمان عوض شد و محمد هاشمی رفته بود و لاریجانی آمده بود. لاریجانی می‌خواست نظرات خود را اعمال کند درحالی که ما بنا نداشتیم نظر هیچ‌کسی الا نظر تاریخ را اعمال کنیم، مدتی این اختلاف بود و مدتی هم اختلاف بین دوستان سر مسائل دیگر بود.
.
♦️در آن دوره با ۲۶۹ میلیون تومان کل هزینه پروژه را تامین کردیم. بازیگری که در پروژه قبلی خود مثلا ماهی ۱۵۰ هزار تومان گرفته بود، در این پروژه ۷۰ هزار تومان دریافت کرد. بیشتر با عشق کار کردند. بیشترین دستمزد را ارجمند داشت که هر ماه ۱۰۰ هزار تومان بود. پنج درصد هم مالیات کسر می‌شد که درنهایت ۹۵ هزار تومان می‌شد.
.
♦️تقریبا بین ۱۸۰ تا ۲۰۰ دقیقه از سریال حذف شده است. عمده بخش ابوذر ما حذف شد. گفتند برخی حرف‌های ابوذر به برخی دوستان برمی‌خورد؛ درنتیجه حذف کردند. قائم مقام وقت سازمان خیلی مقاومت زیادی کردند که این میزان از نقش ابوذر ماند. یک مشکل داریم که مدیران هنری این کشور هنرمند نیستند. نه‌تنها هنرمند بلکه باسواد هم نیستند.
.
خیلی نادر هستند افرادی که مناسب باشند. حکم کلی به معنای قطعیت نمی‌دهم، هرچند بین آنها کسانی هستند که سرشان به تن‌شان می‌ارزد ولی در سازمان صداوسیما چند نفر را به‌عنوان مدیر می‌شناسید که دغدغه هنری سریال‌ها را داشته باشند. چند نفر را می‌شناسید که نگران ادبیات یک سریال باشند، چند نفر را می‌شناسید که نگران کادربندی فیلمبردار و کارگردان باشند؟

♦️برای نقش مالک اشتر و قطام ما فردین و فائقه آتشین را در نظر داشتیم. برای علی آزاد، فخری خوروش، آقای رشیدی و... مجوز صادر شد، اما برای فردین و فائقه آتشین مجوز صادر نکردند. ممنوعیت بیشتر از سمت ارشاد بود. دستگاه‌های امنیتی که کاری با این مسائل ندارند. اصلا موضوع امنیتی نبود.حساسیت روی این دو نفر بود و هنوز هم درک نمی‌کنم چه حساسیتی بود.
 


کد مطلب: 586

آدرس مطلب :
https://www.cinemaideal.ir/news/586/فردین-گوگوش-مجوز-صادر-نکردند

سینماایده‌آل
  https://www.cinemaideal.ir