کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

جایگاه ویژه «دعوت» در انتقال مفاهیم زندگی

9 ارديبهشت 1400 ساعت 15:44



«دعوت» در این سال‌ها مهم‌ترین بخش جامعه یعنی خانواده را محوریت اصلی خود قرار داده است و با درنظرگرفتن مولفه‌های گوناگون و وابسته به این بنیان حیاتی درعین اثربخشی، ارزش‌ها، هنجارها، اخلاق و ... را یادآوری کند.

این برنامه ششمین سال متمادی است که روی آنتن می‌رود و به عبارتی به پای ثابت ویژه برنامه‌های رمضانی این شبکه یک سیما تبدیل شده است. نکته‌ حائز اهمیت در خصوص این برنامه تلویزیونی حفظ الگوی ثابت در انتخاب سوژه‌های آن است ودر حقیقت ابتدا و در اتاق فکر برنامه، موضوع و محورهایی مشخص می‌شوند و براساس آن سوژه‌یابی می‌شود.

ویژه‌برنامه «دعوت» هر شب میزبان افرادی از جنس مردم است که با کمی دقیق و عمیق شدن به احوالات آنها لحظاتی قابل لمس برای بیننده خلق می‌شود که در نهایت منتج به پیوندی عمیق به لحاظ برقراری ارتباط با آنها خواهد شد.

در بسیاری از برنامه‌های گفت‌و گو محور که از شیوه قصه‌گویی استفاده می‌کنند، سوژه و خاص و متفاوت بودن آن در اثرگذار بودن برنامه حائز اهمیت است. در واقع باید به دنبال‌ داستان‌هایی باشند که مخاطب نشنیده و کم‌تر با آن مواجه بوده است. اما «دعوت» شیوه متفاوتی پیش گرفته و سوژه‌ها را براساس موضوع انتخاب می‌کند. چیزی که مخاطب با آن مواجه می‌شود، داستانی شگفت‌انگیز از سوژه‌ای متفاوت نیست بلکه روایت داستانی مرتبط با موضوع برنامه در راستای تحلیل و آسیب‌شناسی آن است.
.
داستان‌ها و قصه‌های «دعوت» ساده‌اند؛ این برنامه با قرار گرفتن در زمانی ویژه نقش بسزا و پتانسیل خوبی در انتقال سبک زندگی ایرانی و اسلامی خواهد داشت؛ «دعوت» با قرار گرفتن در جایگاه کنونی موقعیت ویژه‌ای در تسری و انتقال مفاهیم حائز اهمیت زندگی و حفظ ارزش‌های خانواده داراست./


کد مطلب: 569

آدرس مطلب :
https://www.cinemaideal.ir/news/569/جایگاه-ویژه-دعوت-انتقال-مفاهیم-زندگی

سینماایده‌آل
  https://www.cinemaideal.ir