کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرعامل «بهمن سبز»:

کمیته نظارت بر سمفا غیرقانونی است

13 شهريور 1400 ساعت 18:43


سید مصطفی حسینی مدیرعامل موسسه «بهمن سبز» از تشکیل کمیته راهبری نظارت بر سمفا بدون اطلاع صنوف انتقاد کرد و گفت چند دهه است یک عده مشخصی بر این سینما مدیریت می‌کنند. زمانش رسیده به این انحصار پایان دهیم.
.
سمفا نیاز به بازنگری برای آینده دارد والا خود می تواند به انحصارگرایی دامن بزند. این سامانه بدون پشتوانهٔ قانونی به دنبال دخالت در امور صنوف است. شعار راه‌اندازی چنین سامانه‌ای افزایش دسترسی به اطلاعات بود اما حداقل گزارش‌دهی و شفافیت آمار فروش که وظیفه آن است را ندارد.
.
سامانه «سمفا» درآمد ۳۰۰ میلیونی از محل فروش بلیت جشنواره برای خود به‌دست آورد! این هزینهٔ تازه برای جشنواره و از جیب اهالی سینما چه توجیهی داشت؟ آیا غیر از این بود که «سمفا» در ساختار ارشاد تعریف شد و نباید به دنبال عایدی برای خود می‌بود؟
.
سازمان سینمایی وقت، همیشه مدعی شفافیت بود، اما عجیب‌ترین سازوکارهای مدیریتی در این زمان رقم خورد. آقایان شفاف کنند چرا یک ماه پس از تشکیل کمیته نظارت بر سمفا آن را رسانه‌ای کردند؟ آیا انتخاب نمایندگان صنوف براساس رأی‌گیری بود؟ چطور ممکن است انجمن سینماداران در جریان تعیین نماینده خود نباشد؟
.
از وزیر ارشاد جدید می‌خواهم برای حل مسائل سینما با افراد متخصص بنشینند. خطری که احساس می‌شود آن است که جریان‌های بانفوذ و باندهای قدرت از این فضای گذار استفاده کرده و برای تداوم منافع خود دست به تصمیم‌گیری‌های عجولانه برای مسائل مهمی بزنند که ضرر آن به بدنهٔ اصلی سینمای ایران برسد.
 


کد مطلب: 1107

آدرس مطلب :
https://www.cinemaideal.ir/news/1107/کمیته-نظارت-سمفا-غیرقانونی

سینماایده‌آل
  https://www.cinemaideal.ir